Aurinko ja kesä ovat vihdoin täällä! Aurinkoinen kesäkuu on viimeistään siitä todisteena. Kesäkuun kuukauden brändi Ellesse on uusvanha klassikko, joka elää parhaillaan hyvin ansaittua paluuta katumuodin estradeille. Ja onko tuo mikään ihme – tähän brändiin nimittäin yhdistyvät kaikki tämän hetken ykköstrendit, etunenässä retroilu, isot logot ja sporttiset tyylit.

Alkukotina Italia

Ellesse on ollut muotimaailmassa mukana jo vuodesta 1959, jolloin italialainen Leonardo Servadia perusti urheiluvaatebrändin ja antoi sille omille nimikirjaimilleen perustuvan nimen – L&S muuttui italialaisten suissa nimittäin muotoon elle & esse, josta puolestaan myöhemmin tyyliteltiin nimi Ellesse. Yksinkertaista, eikö?

Rinteiltä tenniskentille

Alkuun Ellesse panosti etenkin jet pant -nimellä kulkeneisiin hiihtohousuihin, joissa oli pehmustetut polvet ja leveät, hiihtomonoille sopivat lahkeet. Pian kuitenkin valikoima laajeni toiseen yläluokkien suosimaan urheilulajiin – nimittäin tennikseen. Näistä kahdesta lajista on muuten lähtöisin myös Ellessen logo, jonka muodoissa yhdistyvtä kaksi hiihtosauvaa ja tennispallo. Tuo logo on sittemmin tullut merkitsemään perinteikästä ja luotettavaa vapaa-ajan vaatettajaa, jonka tuotteissa on samaan aikaan vanhan koulukunnan charmia ja moderneja vivahteita. Mikäs sen parempi!

Historiaa kirjoittamassa

80-luvulla Ellessellä vasta lujaa menikin, kun tennispalloilija Boris Becker taisteli tiensä kaikkien aikojen nuorimmaksi Wimbledon-voittajaksi. Menestyksen rohkaisemana alkoi Ellesse varustaa myös Formula 1 -joukkueita. Tämän vuosikymmenen saatossa Ellessen oranssi logo alkoi myös kerätä kulttimainetta Brittein pop-musiikkiskenessä.

Dolce vita

90-luvulla Ellessen nimi alkoi vakiintua ympäri maailman. Samalla urheilu kuitenkin kasvoi vapaa-ajanvietteestä maailmanlaajuiseksi bisnekseksi, ja amatöörien harrastelusta totistakin totisemmaksi touhuksi. Vaikka yleinen kehitys on ollut Ellessen perustajan alkuperäisen eetoksen vastaista, on brändi pysynyt uskollisena perusarvoilleen. Agressiivisten mainoskampanjoiden sijaan Ellesse keskittyy valmistamaan korkealaatuisia ja hyvännäköisiä vaatteita, jotka ovat yksinkertaisuudessaan hurmaavia. Servadian mukaan Ellesseen tiivistyi nimittäin juurikin muoti, urheilu sekä se tietty italialainen elämänasenne, jossa nautiskelu on pääosassa – täydellinen kombinaatio, jota kuvaa parhaiten italaialainen sanapari dolce vita, makea elämä.

“Muiden brändien filosofiana tuntuu olevan yksinkertaisesti koko maailman ostaminen.” 

Uuteen nousuun

Vuonna 2010 starttasi ensimmäistä kertaa Ellessen “Heritage Collection”. Samoihin aikoihin alkoi Ellessen uusi voittokulku perinteikkään urheilupukeutumisen huipulla. Vastalöydetty, nuorempi asiakaskunta arvostaa etenkin Ellessen sympaattista ja vaatimatonta historiaa. Ellessen mallistot jatkavat urheilumuodin eurooppalaista perinnettä, maustettuna ripauksella italialaista yleellisyyttä. 

Myös me DefShopilla olemme ylpeitä saadessamme lukea tämä italialainen trendsetteri edustamiemme brändien joukkoon. Katso tästä meidän suosituimmat ellesse -tuotteet.