Karl Kani on tunnettu urbaanin hip hop -muodin pioneerina ja merkki on yksi katumuodin suosituimpia brändejä. Monet hip hop-artistit, kuten Tupac ja P Diddy, ovat ottaneet merkin omakseen jo 90-luvulla ja merkki tekee tällä hetkellä vahvaa paluuta katumuodin ykkösbrändiksi.

Street- ja hip hop -muodin esi-isä

Merkin luoja, Carl Williams, syntyi New Yorkissa, varttui Brooklynissa ja vaihtoi myöhemmin nimensä Karl Kaniksi. Hän varttui räätälin poikana ja oli jo nuorena kiinnostunut musiikista ja unelmoi hip hopin yhdistämisestä muotimaailmaan. Hän aloitti vaatteiden teon 80-luvulla ja työskenteli samaan aikaan lehdenjakajana. Tätä urbaanin katumuodin kummisedäksi nimettyä legendaarista vaatesuunnittelijaa voidaan pitää streetwearin todellisena esi-isänä.

Yes, I Kan!

Kun Karl Kani nimesi omaa merkkiään, hän käytti suunnittelussa sanaleikkiä. Hän kysyi itseltään kysymyksen ”Can I?” ja tästä syntyi merkin nimen jälkimmäinen osa, Kani. Ensimmäinen osa Karl juontaa juurensa perustajan synnyinnimestä. Merkki kuuluu nykyään maailman suosituimpiin katumuotibrändeihin ja Black Enterprice nimesi Karl Kanin vuoden yritykseksi vuonna 1996. Merkki on levinnyt kansainvälisesti 25 Euroopan maahan ja Japaniin.

Karl Kani – Kan you?

Karl Kani -merkki on alusta alkaen toiminut katseenvangitsijana katumuodissa. Tuotteissa toistuvat suuret kuviot ja logot, sekä rohkeat värit. Tuotteita pidetään merkkinä itseluottamuksesta ja itsevarmuudesta. Kani on suunnitellut baggy-farkut, joista syntyi hip hop -muodin saralla aivan uusi muotisuuntaus ja suosittu osa streetwear- ja hip hop -muotia. Tuotteet sopivat naisille ja miehille, ja täydentävät streetwear- ja hip hop -muotia täydellisesti! Sopisiko merkki omaan tyyliisi?