Norjalainen vaatemerkki Onepiece löytyy nyt DefShopin valikoimasta! Onepiece on tarjonnut jo vuodesta 2007 alkaen toinen toistaan tyylikkäämpiä haalareita ja jumpsuiteja. Haalarit olivat pitkään rentoja olovaatteita, joita ei kodin ulkopuolella juurikaan käytetty. Onepiece onnistui tekemään haalareista ja jumpsuiteista trendikkäitä vaatekappaleita, joka auttoi haalareiden nousussa suosituksi katumuodin trendiksi. Nyt esittelemme teille hieman tarkemmin brändin taustoja ja nykypäivää.

Onepiece – päähänpistosta oikeaksi tuotteeksi

Onepiece -haalareiden taakse kätkeytyy yllättävä syntytarina. Tämä mukava oloasu ei suinkaan syntynyt kokeneiden vaatesuunnittelijoiden ahkeran luomistyön tuloksena vaan yhtenä krapulaisena sunnuntaina, jolloin kolme norjalaista kaverusta pohtivat optimaalisen oloasun syvintä olemusta. Norjalaiset Thomas Adams, Knut Gresvig ja Henrik Børke Nørstrud ovat kolme nuorta norjalaista miestä, jotka ovat tämän maineikkaan vaatemerkin takana. Menestystarina sai alkunsa, kun kaverukset viettivät juhlientäyteisen viikonlopun ”darrasunnuntaita” ja miettivät, mikä on kaikista mukavin löhöasu. Juuri sillä hetkellä heistä jokaisella oli yllään collegehousut ja hupparit. Nämä vaatekappaleet toki tuntuivat rennoilta, mutta kaverukset miettivät, kuinka hupparin ja collegehousujen väliin saavan rakosen saisi tuntumaan entistä miellyttävämmältä. Idea vaatekappaleesta, joka yhdistää hupparin ja kollarit sai silloin alkunsa. Miehet kokeilivat näiden kahden vaatekappaleen yhteen ompelemista, mutta huomasivat, että tämä oli epäkäytännöllinen ratkaisu pukemisen ja riisumisen suhteen. Suunnittelutyön jälkeen pojat tekivät ensimmäisen Onepiece-haalarin, joka yhdisti hupparin ja kollarit yhdellä isolla vetoketjulla. Vaatekappale sai suosiota kaverusten tuttavien keskuudessa ja tunnettavuus alkoi kasvamaan Norjassa.

onepiece

Onepiecen matka maailman huipulle

Onepiecen taival alkoi vuonna 2007, mutta varsinaiseksi hitiksi haalarit nousivat Norjassa vuonna 2009. Onepiece keräsi paljon näkyvyyttä sosiaalisen median ja blogien kautta. Yrityksen perustajien usko oma tuotteeseen ja kova myyntityö ovat kuitenkin olleet menestyksen tärkeimpiä kulmakiviä. Maailmanvalloituksen voidaan virallisesti katsoa alkaneen siitä, kun perustajat päättivät lähettää tuotteitaan maailman suurimmille viihdetähdille. Tähän mennessä Onepiece -haalarit on nähty muun muassa Justin Bieberin, Lady Gagan, Brad Pittin ja Rihannan yllä. Suomessa brändin tunnettavuutta lisäsi yhteistyö Duudsoneiden kanssa, kun Duudsonit saivat itse suunnitella oman malliston Onepiecelle.

onepiece-kuva

Onepiece jatkaa kasvua

Tällä hetkellä Onepiecen nykytilanne ja tulevaisuus näyttää optimistiselta. Omien myymälöiden ja jälleenmyyjien määrä kasvaa jatkuvasti. Onepiecen brändi perustuu myös laatuun ja siihen, että brändi on arvostettu tuotemerkki. Myymälöitä avataan kalleille ostoskaduille aina Chanelin ja Guccin myymälöiden viereen. Tällä hetkellä kivijalkakauppoja Onepieceltä löytyy 10 kappaletta ja brändi työllistää yhteensä 55 työntekijää. Haalareita ja jumpsuiteja on tietysti kopioitu paljon, mutta Onepiece uskoo oman tuotemerkkinsä ja sen laadukkuuden nimeen. Onepiece on laajentanut tuotevalikoimaansa myös collegehousuihin, huppareihin ja takkeihin. DefShopin verkkokaupasta löytyvään Onepiece-valikoimaan voit tutustua täällä.