DefShop on saksalainen verkkokauppa, joka sijaitsee urbaanissa ja eläväisessä Berliinissä. DefShop on palvellut suomalaisia asiakkaita jo verkkokaupan perustamisvuodesta 2007 lähtien, mutta vasta viime vuodet ovat olleet käänteentekeviä Suomen markkinoilla. Olemme äärimmäisen kiitollisia lämpimästä vastaanotosta, jonka olemme Suomessa saaneet ja haluamme tulla teille entistä tutummaksi luotettavana ja asiantuntevana verkkokauppana. Tämän puolesta keräsimme tähän artikkeliin muutamia faktoja, joita et välttämättä vielä tiennyt meistä!

1. DefShop nousi yhden miehen kellaribisneksestä menestyväksi katumuodin verkkokaupaksi Euroopassa

DefShop on tällä hetkellä yksi suurimpia katumuotia tarjoavia verkkokauppoja Euroopassa, jonka puolesta on joskus hankala uskoa, kuinka pienestä kaikki sai alkunsa. DefShopin perustaja, saksalainen Alexander Büchler kasvoi hip hop -kulttuurin parissa. Alexille etenkin hip hop -kulttuurin kuulunut urbaani pukeutumistyyli oli tärkeää. Pitkäaikainen haave omasta vaatekaupasta toteutui ja hän avasi oman kivijalkakaupan Berliiniin. Kilpailu kävijöistä oli kovaa ja Alexanderin puutteellinen tietämys oman vaateliikkeen pyörittämisestä koitui kohtaloksi. Vaatekauppa jouduttiin sulkemaan ensimmäisten kuukausien jälkeen ja Alex siirti myymättä jääneet tuotteet vanhempiensa kellariin. Vaatteista oli kuitenkin päästävä eroon, joten Alex päätti myydä tuotteet pois verkkohuutokauppa eBay:ssä. Tämä oli käänteentekevä siirto ja pian Alex huomasi tekevänsä voittoa. Hän tilasi uuden erän vaatteita ja jatkoi niiden myymistä eBayn välityksellä. Pian idea omasta verkkokaupasta syntyi ja jo vuoden kuluessa DefShopilla oli omat toimitilat suurine varastoineen. Verkkokaupan virallinen perustamisvuosi oli 2007, mutta varsinainen murroskausi koettiin 2009-2010 välisenä aikana Saksan MTV:n siivittäessä DefShopin tunnettavuutta. Tarkemman kuvauksen DefShopin synnystä ja kasvukivuista voit lukea aiemmasta blogipostauksestamme.

Alex

Alex (vas.) Berliinin muotiviikkojen aikaan.

2. Verkkokaupan valikoima kattaa 225 brändiä ja 25 000 tuotetta

DefShopin valikoima kattaa tällä hetkellä 225 tuotemerkkiä, jotka muodostavat yhteensä yli 25 000 tuotteen tuotevalikoiman. Tarkka luku varastosta löytyville tuotteille tällä päivämäärällä on 25 471 tuotetta, mutta tämä luku vaihtelee tietysti päivittäin varastolta lähtevien tilausten ja varastollemme tulevien tuote-erien puolesta. Tuotevalikoimassamme haluamme pysyä ajanhermolla ja reagoida uusiin trendeihin, mutta tarjota myös niitä ajattomia katumuodin klassikoita. Hyvät suhteet eri tuotemerkkien kanssa tarkoittavat sitä, että kuulemme ensimmäisten joukossa uusista mallistoista ja saamme tuotteet varastollemme ilman ylimääräisiä välikäsiä, jonka puolesta myös hinnat meidän verkkokaupassa pysyvät kohtuullisina.

adicolor tennarit

Adidaksen uusi Adicolor -mallisto, jota on myös meidän valikoimassamme ollut saatavilla.

3. DefShop työllistää 150 työntekijää yli kymmeneltä eri osastolta

DefShop on työnantaja noin 150 työntekijälle, jotka pyörittävät verkkokauppaa yli kymmenen eri osaston voimin. Suurin määrä työntekijöitä löytyy varastoltamme, joita ilman verkkokauppa ei selviäisi päivääkään. Nämä ahkerat henkilöt keräävät tilaamasi tuotteet ja postittavat eteenpäin. Asiakaspalvelustamme puolestaan löytyy ystävällisiä ja palvelualttiita asiakastukihenkilöitä, jotka auttavat sinua, mikäli sinulla on kysymyksiä koskien tilaustasi. Muita osastoja ovat markkinointi, taloushallinto, henkilöstöhallinto, grafiikka, ostotoimi, verkkokaupan teknisestä kehityksestä vastaava osasto, omat vaatesuunnittelijat ja omien vaatemerkkien myynnistä vastaavat henkilöt. Kansainvälisyyttä DefShopiin tuovat saksalaisten työntekijöiden lisäksi Hollannista, Ranskasta, Suomesta, Puolasta ja Venäjältä lähtöisin olevat työntekijät.

DefShop toimisto

DefShopissa työskennellään avokonttoritiloissa.

4. DefShopin suomalainen ääni

Olen jo pitkään etsinyt hyvää tilaisuutta esitellä itseni lyhyesti suomalaisille asiakkaillemme. Olen toistaiseksi DefShopin ainut suomalainen ja vastaan kaikesta Suomen markkinoita koskevasta toiminnasta. Työskentelen markkinointitiimissä ja pidän yllä DefShopin suomenkielistä sivustoa, vastaan toiminnasta sosiaalisessa mediassa ja hakukoneissa, kirjoitan blogiamme ja pidän yllä pr-toimintoja suomalaisten medioiden ja bloggaajien kanssa. Vastuullani ovat myös monet muut asiat, jotka liittyvät DefShopin kehittämiseen Suomen markkinoilla. Tällä hetkellä koitan kehittää verkkokaupastamme löytyviä maksutapoja monipuolisemmiksi, jotta ostosten teko olisi suomalaisille asiakkaille entistä helpompaa.

5. Vuonna 2015 DefShop sai 12 215 tilausta Suomesta

Vuosi 2015 on tähän mennessä ollut DefShopin menestyksekkäin vuosi Suomessa. Hyvän tilausmäärän lisäksi DefShop Suomi Facebook-sivu kasvoi ja tälle hetkellä sivullamme on jo yli 30 000 tykkäystä! Facebook-sivullamme kerromme tuoteuutuuksista, järjestämme kilpailuja ja olemme siellä ennen kaikkea teitä, tärkeitä asiakkaitamme varten. Mikäli sähköpostin tai puhelun sijaan suosit yhteydenottoa Facebookin välityksellä, niin voit aina lähettää meille yksityisviestiä tai kirjoittaa suoraan seinällemme.

6. DefShop lähettää päivittäin yli 2000 tilausta ympäri Eurooppaa

Ahkera väkemme varastolla on mahdollistanut sen, että pystymme päivittäin lähettämään yli 2000 tilausta ympäri Eurooppaa. Tähän mennessä ennätys on 9000 lähetettyä tilausta päivässä, joka tapahtui viime joulukuussa. Joulukuu on sesonkina verkkokaupallemme vuoden kiireisintä aikaa.

7. DefShopilta löytyy kivijalkakauppa Berliinistä

Aiemmin kerroimme, että DefShop sai alkunsa epäonnistuneesta kivijalkakaupasta, jonka kaatumisen jälkeen myymättä jääneitä tuotteita myytiin verkkohuutokauppa eBay:ssä. Vaatteiden myynti verkossa onnistui ja tämän puolesta DefShopin perustaja Alexander Büchler inspiroitui avaamaan oman verkkokaupan. Nyt vuosia myöhemmin DefShop päätti kokeilla paluuta juurilleen ja avasi oman myymälän Berliiniin, Gesundbrunnen Center -ostoskeskukseen Weddingin kaupunginosaan. Mikäli olet Berliinissä kaupunkilomalla, niin olet enemmän kuin tervetullut vierailemaan myymälässämme.

DefShop Store

DefShopin myymälä tarjoaa verkkokaupan tapaan laadukasta katumuotia.

8. DefShop jatkaa kasvua ja kehitystä Suomessa

Viimeiset vuodet ovat näyttäneet, että DefShopin kaltaiselle verkkokaupalle on ollut kysyntää Suomessa. Haluamme jatkossakin pitää suomalaiset asiakkaamme tyytyväisinä selkeän sivuston, kattavan valikoiman ja helpon tilausprosessin puolesta. Tekemistä vielä riittää ja teemme parhaamme, että palvelemme teitä asiakaslähtöisellä ja asiantuntevalla asenteella!